בקרו אותנו ב           
צרו קשר: 074-7030166
   

סגנונות תקשורות לסוכני ביטוח

סגנונות תקשורות 

מהי פגישה יעילה בעינכם?


פגישה בה המסרים שהועברו לצד השני, הם בדיוק אלו אליהם התכוון הצד הראשון.
ללא חוסר הבנה,
ללא אמירות בלתי ברורות,
וללא שימוש בקצב או טון דיבור – אותו הצד השני אינו יכול להבין, או לקבל.

היכולת לזהות מתי הצד השני עייף, עצוב, נרגש, רגוע או כועס – ובהתאמה, להעביר לו מסרים במילים הנכונות, במקצב הנכון, בטון הנכון ובגישה הנכונה  - הם בעלי חשיבות עצומה להצלחת הפגישה.

אני מודעת לכך שמאתגר מאד, לקלוע לסוג התקשורת הנדרש מול לקוחות שונים,

יחד עם זאת,
כוחה של תקשורת איכותית הוא רב עצמה.
כשהמסר שהועבר בפגישה, נקלט בדיוק כפי שהתכוונת – ייצרת אמון, בנית ערך והעמקת את מערכת היחסים.


אז איך עושים את זה?

בעוד בני האדם נבדלים מהותית האחד מן השני, הרי שמחקרים גילו 4 סגנונות תקשורת בינאישית עיקריים, השייכים לכל אחד מאתנו.
אני מאמינה שזיהוי סגנון התקשורת של הלקוח, והתאמת סגנון התקשורת שלך מולו – תשפר פלאים את תוצאות הפגישה. לא פחות חשוב – תשפיע על האווירה והקשר ביניכם.

מודל אדיג'ס, הלקוח מתוך הפסיכולוגיה הארגונית, מבחין ב 4 פרופילים של אנשים הדורשים סגנונות תקשורת שונה:

סגנון תקשורת תומך:

מהו סגנון תקשורת תומך?
אדם המתנהל בסגנון "תומך"  מתנהל באופן קשוב, רגוע ושקט. סגנון תקשורת תומך
כשמו כן הוא – תומך ומכיל את הצד השני.

כיצד עלינו להתנהג?
בפגישה המנוהלת מול אדם "תומך" קצב הדיבור איטי, מגוון ונעים.
שפת גוף חמה ורכה. המסר המועבר הינו אנושי ואישי.
עלינו להכיל את תחושותיו, מחשבותיו וצרכיו של בן הזוג לשיח, מבלי לנסות להשפיע עליו בנחישות.

סגנון תקשורת מנתח:

מהו סגנון תקשורת מנתח?
אדם המתנהל בסגנון "מנתח" מבקש להיתמך במדדים, הוכחות ונתונים מספריים, בכדי לקבל החלטה. זקוק לסדר ומשמעת, ולתמונת מצב בהירה. מתנהל באופן ענייני ושקול.

כיצד עלינו להתנהג?
בפגישה המנוהלת מול אדם "מנתח" יש לקחת צעד אחורה בהיבטי המכירה, ולספק את כל הדרוש מבלי להשפיע. בסגנון זה קצב הדיבור ענייני, עסקי ורשמי. שפת הגוף מאופקת ומינימלית.
במהלך הפגישה יימסרו נתונים רבים, מידע ונימוקים לוגיים.

סגנון תקשורת משימתי:

מהו סגנון תקשורת משימתי?
אדם המתנהל בסגנון "משימתי" מוכוון מאד למטרה. הקצב מהיר, ענייני וחותך. הזמן כאן הוא הMoney Time. השורה התחתונה. התכל'ס :)

כיצד עלינו להתנהג?
פגישה המנוהלת מול אדם "משימתי " חותרת להשגת פתרון ראוי ומתאים, מוקדם ככל הניתן. קצב הדיבור מהיר ומונוטוני, ובעוצמה גבוהה. שפת הגוף חדה. כמעט שאין זמן להסברים או התלבטויות.
המסרים קצרים, חותכים ונקודתיים.

סגנון תקשורת מקדם:

מהו סגנון תקשורת מקדם?
אדם המתנהל בסגנון "מקדם" מורגל להיות במרכז העניינים. הוא אנרגטי, בעל חוש הומור, כריזמטי ופתוח.

כיצד עלינו להתנהג?
בפגישה המנוהלת מול אדם "מקדם", קצב הדיבור מהיר ומגוון, ומבוטא בעוצמה גבוהה.
שפת הגוף בולטת ומוחצנת. במהלך הפגישה משולב הומור רב.
הדברים מתובלים בדוגמאות והמחשות, כאשר הסגנון הכללי משתף מאד את בן הזוג לשיח.

Too much information?
לא בהכרח.
נסו ליישם את העצות בפגישתכם הבאה: קחו את הדקות הראשונות לשם הקשבה פעילה בלבד. במהלכן, תופתעו לגלות עד כמה קל לאתר את סגנון התקשורת, ולהתאים את סגנונכם אליו.
נסו למדוד לאחר זמן מה, כיצד התאמה זו השפיעה על תוצאות הפגישה.

כפי שהבטחנו, ייתכן ותופתעו עד מאד.

סוכן ביטוח? רוצה לקבל עידכונים וחומרים מקצועיים ישירות לתיבת המייל?
לחץ כאן להצטרפות חינם לקהילת המקצוענים>>>>>>
 
 
  לפרטים, התקשרו:
 משרד: 074-7030166  
 נייד: 058-6563602



    

הנך מאשר בזאת קבלת חומר פרסומי ממרכז שפיס היימן